Yksinpuhelua

Yksinpuhelua

ViestiKirjoittaja untuva » 07.04.2013 15:31

Keskusteletteko terapiassa terapeutin kanssa? Itse olen huomannut terapiassani sen, että en ala keskustelemaan terapeutin kanssa juuri mistään mitä hän sanoo, en osaa keskustella niistä asioista hänen kanssaan ollenkaan, siis asioista, jotka koskevat minua, joten pidän terapiassa yksinpuhelua ja terapeutti sanoo jotakin pientä vähän kaikkeen mistä puhun silleen yleensä yhdellä sanalla kommentoiden. Ainut vuoropuhelu syntyy silloin, kun kysyn häneltä jotakin asiaa vahvistaakseni omaa kantaani. Onko tämä tapani normaalia?
untuva

Re: Yksinpuhelua

ViestiKirjoittaja untuva » 07.04.2013 21:17

Eiks ihminen yleensä teekin työtä rahan vuoksi, ei se mikään paha asia ole, jos niin tekee, kunhan muuten tekee työtä sen rahan edestä.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 07.04.2013 21:35

Sitä ei tiedä terapiassani onko syy minussa vai terapeutissa siihen, että keskustelua ei synny. Tai sitten syy on molemmissa. Olen kuitenkin viime aikoina pystynyt erinomaisen hyvin ratkomaan ongelmiani. Päättelytyön olen lähinnä itse tehnyt ja terapeutti kuuntelee tuotokseni ja saan itse kaivaa esimerkit lapsuudestani. Tärkeintä mulle on se, että saan vastauksen siihen olenko päätellyt oikein. Minä tiedän asioistani enemmän kuin terapeuttini, näin ainakin oletan. Uskon, että hän on kuitenkin auttanut minua tietyllä tavalla, että olen nyt päässyt näin pitkälle asioiden käsittelyssä.
untuva

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.04.2013 22:43

Tämä on pyörinyt täällä ennenkin, mutta panen kertauksen vuoksi, että miten terapeutilla kuuluu käyttäytyä.

Kymenlaakson laulu
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=29978
Riidankylväjä

Paluu Terapiaa