Kyllästynyt kirjoitti:Miller kirjoitti:Toki, mutta pohdinnathan jäävät vain hänen ja työnohjaajansa välisiksi.
Luuletko aplai todellakin, että tuo vähentää asian kiusallisuutta???
Pertti Luukkonen kirjoitti:Trisse: Mitä ei tiedä, siitä ei voi loukkaantua. Paitsi nyt kun kirja on julkaistu.
No ei, mutta lähes poikkeuksetta potilaat ajattelevat, että "mitähän toi ajattelee" (tästä ja tästä). Ei tällainen kirja tuota kysymystä luo.
Kyllästynyt kirjoitti:Pertti Luukkonen kirjoitti:Trisse: Mitä ei tiedä, siitä ei voi loukkaantua. Paitsi nyt kun kirja on julkaistu.
No ei, mutta lähes poikkeuksetta potilaat ajattelevat, että "mitähän toi ajattelee" (tästä ja tästä). Ei tällainen kirja tuota kysymystä luo.
Ei (tietenkään) luo, mutta nostaa "tikun nenään" sellaisai ajatuksia olen pyrkinyt (ja onnistunut?) karttelemaan - ainakin minulla.
Pertti Luukkonen kirjoitti:Mitä ei tiedä, siitä ei voi loukkaantua. - Tämä on totta ja ihan selvä.
Paitsi nyt kun kirja on julkaistu.
Viesti sanoo, että kirja opettaa potilaita ajattelemaan sitä, mitä terapeutti ajattelee.
Kyllästynyt kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään missä myydään burkia/burkhia - sellaisia kokonaan peittäviä jossa on silmien kohdallakin kangasristikko?
Trisse kirjoitti:Tarkoitin että potilaathan eivät voi tietää tai loukkaantua terapeutin ajatuksista. Paitsi tämä ko. potilas nyt kun kirja on julkaistu ja hän lukee asiasta.
Kyllästynyt kirjoitti:Ainahan voi yrittää...
Pertti Luukkonen kirjoitti:Beck (CT) on murjaisssut (à la Freud), että affekti on "royal road to cognition".
Kokemus sanoo, että usein äly ja tunne sanovat eri asioita. Erityisesti harhoissa tunne voittaa (Supo vainoaa minua).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa