Kyllästynyt kirjoitti:Olen miettinyt, muistavatko suomalaiset Karjalan evakoita ja heidän kohtaloitaan siirtolais- ja pakolaistulvasta puhuttaessa. Ei heitäkään järin tervetulleina pidetty, vaikka olivatkin samaa kansaa ja kansallisuutta.
Sivumennen kysyen, Psykopatologia on ilmoittanut olevansa paljasvarpainen tsadilainen, mutta moniko teistä muista on joko kokonaan tai osaksi Karjalan evakoiden jälkeläisiä? Minä olen puoliksi, ja Velanperillinen sekä Tyylipoliisi kummaltakin puolelta puoliksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Pihallamme kasvaa kulleromätäs joka on kotoisin miehen suvun kotipihalta.
Ensimmäiset kulleronsiirtoyritykset epäonnistuivat, mutta kun kannatutin painavan, neljänneskiintokuution kokoisen multapaakun halki ryteikköjen ja pöheikköjen, kullero lopulta kotiutui pihallemme; Karjalaa otetaan takaisin pala kerrallaan.
Miehen suvulla on tapana tehdä toiviomatka Karjalaan joka toinen vuosi, ja silloin "Jo Karjalan kunnailla..." veisataan jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassa paikassa ja tilanteessa.
Itse olen ollut mukana kerran, koska silloin mentiin myös Viipuriin, josta äitini on kotoisin. Hän ei ole Viipurissa käynyt evakkoon lähtemisensä jälkeen, eikä hän edes halua siellä käydä: "Mitä minä siellä tekisin".
Ovatko muutkin yhtä innokkaita Karjalan kävijöitä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa