Kalteva torni (Suomi, 2006)

Kalteva torni (Suomi, 2006)

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.07.2015 16:52

Kalteva torni (K12)
YLE TV 1 22:25 - 23:55
(Suomi, 2006). Elokuva miehestä ja hänen sivupersoonastaan. O: Timo Koivusalo. R: Martti Suosalo, Seela Sella, Liisa Kuoppamäki. T: Artista Filmi/Timo Koivusalo.
Ryysy

Re: Kalteva torni (Suomi, 2006)

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.07.2015 16:32

Varoitus, sisältää kohtauspaljastuksen:

-Miten sulla menee nuo vuodenajat?
-Kevät, kesä, syksy, talvi.
-Joo, mutta että noin niinku visuaalisesti, kuvana. Ja miten sulla menee ja että miten sä katot, että kaikkihan näkee ne jonkinnäkösenä näkynä tai tämmösenä järjestyksenä, niin missä järjestyksessä se sulla on?
-Siis mitä?
-Piirrä, näytä mulle.
-(Mummo ottaa nauhan, luettelee aloittaen oikealta vasemmalle) Tässä on kesä, sitten tulee syksy, sitten tulee taaaalvi ja tässä se kääntyy kevääksi.
-Aijaa, että sulla menee yhtenä janana, silti jatkuu seuraavat kesä ja talvi ja nämä
-Niin.
-Se ei se ympyrä sulkeudu koskaan.
-Miten niin sulkeudu?
-Ei, sehän menee näin (piirtää pöytään ympyrää vasemmalta oikealle), että täällä on kevät ja sitten kaartuu kesään päin. Tässön toukokuuta. Sitten lähtee ylöspäin syksyä kohti, syys, loka, marras.Talvi tulee tässä. Joulu on tässä, välipäivät tässä ja uusivuosi, uuden vuoden aika, sit se lähtee takaisin tuosta kevääseen päin.
-Eihän se noin voi mennä!
-Joo, näin se menee justiisa. Se menee niin että se tulee tuolleen kevät, niin se seuraava kevät tulee päälle, se niinku kerrostuu ja se on niinku kerroksittain, että kaikki kerrostuu, että aika kerrostuu.
-Hassua, mä en oo koskaan ajatellu sitä, mutta nyt kun sä sanoit, niin mä oon aina hahmottanu sen näin niinku mää sen piirsin.
-Ihminen ei ajattele perusasioita, se on hullun hommaa.
-Onks kaikilla ihmisillä sitten erilainen kuva, mielikuva?
-Suvi, miten sulla menee vuodenajat?
Ryysy

Paluu Terapiaa