Ikävä uutinen

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja eea » 29.07.2022 22:39

Lopettaisit Mirri jo joutavan mussuttamisen keksityistä ongelmista. Ymmärtääkseni kirjesalaisuus tarkoittaa että kukaan ei saa salaa lukea kirjoittamiasi/saamiasi kirjeitä. Mutta ihmisillä on oikeus näyttää saamansa ja kirjoittamansa kirjeet halutessaan toisille. Joten jos PL on antanut Kyllästyneelle vapaaehtoisesti tietoja ei se riko mitään kirjesalaisuutta.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2022 23:15

Vielä kerran:
"Kerroit päässeesi käsiksi Pertti Luukkosen sähköpostiin jo peräti kymmenen vuoden ajan. Kyllä olisin halunnut tietää tämän asian hänelle sähköpostiviestejä kirjoitellessani."
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja eea » 29.07.2022 23:25

Mutta et tiennyt ennen kuin vasta nyt. Case closed. Luukkonenkin on jo kuollut.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.07.2022 23:38

Mirri kirjoitti:Vielä kerran:
"Kerroit päässeesi käsiksi Pertti Luukkosen sähköpostiin jo peräti kymmenen vuoden ajan. Kyllä olisin halunnut tietää tämän asian hänelle sähköpostiviestejä kirjoitellessani."

Mutta kun en ole "käynyt käsiksi" Pertti Luukkosen sähköpostiviesteihin!
Olen vain ja ainoastaan Pertti Luukkosen luvalla ja "läsnäollessa" selvittänyt/pyrkinyt selvittämään, johtuvatko hänen sähköpostiongelmansa hänen koneestaan tai hänen nettiyhteydestään, vai kenties jostain muusta. Ainoatakaan hänen sähköpostinsa viesteistä en ole koskaan avannut tai lukenut.

Ja jos et tätä aiemmin tiennyt, niin seuraavaksi varoituksen sana: sähköpostiviestien tietoturvaa verrataan usein postikortteihin.

Sen suhteen voit kuitenkin kyllä olla huoletta, että minä en ole lukenut kenenkään toisen sähköposteja - ikinä.

Syytöksistä vielä sen verran, että sinä Mirri olet syyttänyt minua mm. huijaamisesta sekä salailusta. Kumpaakaan en ole tehnyt. Minulla, sen enempää kuin Pertti Luukkosellakaan, ei ole ollut mitään velvollisuutta tehdä sinulle tiliä siitä millä keinoilla olemme Pertin sähköpostin toimintaan liittyviä ongelmia yrittäneet selvitellä. Sinun sähköpostiviestejäsi Pertille en ole avannut enkä lukenut, niin kuin en ole avannut tai lukenut kenenkään muunkaan viestejä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.07.2022 23:46

Täytyy kyllä tunnustaa, että nyt herää kysymys sinun viestiesi sisällöstä. Kuinkahan kuumaa kamaa ne ovatkaan olleet, kun olet nyt noin tohkeissasi siitä mahdollisuudesta, että minä olisin saattanut ne nähdä :roll: .
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.07.2022 05:10

eea kirjoitti:Mutta ihmisillä on oikeus näyttää saamansa ja kirjoittamansa kirjeet halutessaan toisille. Joten jos PL on antanut Kyllästyneelle vapaaehtoisesti tietoja ei se riko mitään kirjesalaisuutta.

Kirjesalaisuus on yksi asia, terveydenhuollon ammattihenkilön laaja vaitiolovelvollisuus toinen.

Voidaan kysyä näinkin: kuinkahan moni sähköpostiviesti olisi vuosien varrella jäänyt lähettämättä, jos palstalla olisi ollut tiedossa, että Kyllästyneellä on pääsy Psykopatologian sähköpostiosoitteeseen?
En kaipaile vastausta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 30.07.2022 09:43

Ilman Kyllästynyttä tätä palstaa ei olisi koskaan perustettukaan. Kyllästynyt mahdollisti tämän palstan toiminnan.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.07.2022 10:27

Mirri kirjoitti:
eea kirjoitti:Mutta ihmisillä on oikeus näyttää saamansa ja kirjoittamansa kirjeet halutessaan toisille. Joten jos PL on antanut Kyllästyneelle vapaaehtoisesti tietoja ei se riko mitään kirjesalaisuutta.

Kirjesalaisuus on yksi asia, terveydenhuollon ammattihenkilön laaja vaitiolovelvollisuus toinen.

Voidaan kysyä näinkin: kuinkahan moni sähköpostiviesti olisi vuosien varrella jäänyt lähettämättä, jos palstalla olisi ollut tiedossa, että Kyllästyneellä on pääsy Psykopatologian sähköpostiosoitteeseen?
En kaipaile vastausta.

En mitenkään voi tietää vastausta tuohon minua koskevaan ikävän sävyiseen kysymykseesi. Voin silti todeta, ettei Pertti ole rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan pyytäessään minulta apua sähköpostiongelmiinsa. Hän on luottanut siihen, etten minä (itsekin terveydenhuollossa työskentelevänä) edes yritä hankkia sellaisia tietoja joiden saamiseen tai hallussapitoon minulla ei ole oikeutta.

Voidaan kysyä näinkin: Jos sinä Mirri istuisit huoneessa jossa on kaappi johon sinulla on avain, mutta jonka tiedät sisältävän asiakirjoja joita sinulla ei ole lupa nähdä. Avaisitko sinä kaapin ja ryhtyisit niitä papereita lukemaan?

Sinun viesteistäsi minulle syntyy käsitys, että sinä saattaisit ryhtyä kaapin sisältöä tutkimaan. Miksi muuten olisit niin tuohduksissasi siitä, että minä olen auttanut Pertti Luukkosta hänen IT-ongelmissaan.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.07.2022 12:50

Koska minulla ei ole mitään perusteltua syytä luottaa sinuun.
Tiedän sinusta vain yhden asian: nimimerkiltäsi olet Kyllästynyt. Nimimerkkisi takana voit olla kuka tahansa, josta minulla ei ole minkäänlaista tietoa.
Tilanne olisi aivan toinen, jos Luukkonen olisi antanut pääsyn henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseensa ihmiselle, jonka henkilöllisyys olisi palstalla yhtä avoimesti tiedossa ja tarkistettavissa kuin tämän palstan ylläpitäjän henkilöllisyys on ollut.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 30.07.2022 13:30

Miksi se asia siitä muuttuisi, jos Kyllästyneen oikea nimi olisi tiedossamme? Minä en tiedä kenenkään täällä kirjoittavan oikeaa henkilöllisyyttä ja tuskin on tarpeenkaan. Eikö riitä, että Psykopatologia luotti Kyllästyneeseen? Hyvänä ihmistuntijana ja ihan arvostelukykyisenä ihmisenä minä Psykopatologiaa pidän, vai pitäisikö sanoa pidin, koska Psykopatologia on poissa.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.07.2022 20:51

logia kirjoitti:Miksi se asia siitä muuttuisi, jos Kyllästyneen oikea nimi olisi tiedossamme? Minä en tiedä kenenkään täällä kirjoittavan oikeaa henkilöllisyyttä ja tuskin on tarpeenkaan. Eikö riitä, että Psykopatologia luotti Kyllästyneeseen? Hyvänä ihmistuntijana ja ihan arvostelukykyisenä ihmisenä minä Psykopatologiaa pidän, vai pitäisikö sanoa pidin, koska Psykopatologia on poissa.

Niin...
Kuulostaa mukavalta ajatukselta tuo, että Psykopatologia hyvänä ihmistuntijana on luottanut nimimerkki Kyllästyneeseen peräti kymmenen vuoden ajan.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.07.2022 22:26

Mirri kirjoitti:Koska minulla ei ole mitään perusteltua syytä luottaa sinuun.
Tiedän sinusta vain yhden asian: nimimerkiltäsi olet Kyllästynyt. Nimimerkkisi takana voit olla kuka tahansa, josta minulla ei ole minkäänlaista tietoa.
Tilanne olisi aivan toinen, jos Luukkonen olisi antanut pääsyn henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseensa ihmiselle, jonka henkilöllisyys olisi palstalla yhtä avoimesti tiedossa ja tarkistettavissa kuin tämän palstan ylläpitäjän henkilöllisyys on ollut.

En voi pakottaa ketään luottamaan minuun. Sinä olet näköjään päättänyt olla luottamatta, eikä minulla ole mitään keinoa sitä muuttaa.
Vaikka sinä tietäisit nimeni, se tuskin muuttaisi mitään; sinä olet tuntuvan (huom. Pertin usein käyttämä määritelmä) epäluuloinen muiden ihmisten tekemisiä kohtaan.

Sivumennen kysyen Mirri, onko sinulla tapana täyttää ristisanatehtävät kuulakärkikynällä?

PS. Et taaskaan vastannut kysymykseeni.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.07.2022 22:54

Ei minulla ole mitään järjellistä syytä vastata kysymykseesi.
Voidaan kysyä näinkin: Jos sinä Mirri istuisit huoneessa jossa on kaappi johon sinulla on avain, mutta jonka tiedät sisältävän asiakirjoja joita sinulla ei ole lupa nähdä. Avaisitko sinä kaapin ja ryhtyisit niitä papereita lukemaan?

Sama juttu tämän kysymyksen kohdalla:
"Sivumennen kysyen Mirri, onko sinulla tapana täyttää ristisanatehtävät kuulakärkikynällä?"
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.07.2022 23:14

Sinä esität minulle toinen toistaan kummallisempia kysymyksiä ja vaadit niihin vastausta. Onko sinulla joku syy olla vastaamatta minun kysymyksiini?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 30.07.2022 23:24

Mirri kirjoitti:Niin...
Kuulostaa mukavalta ajatukselta tuo, että Psykopatologia hyvänä ihmistuntijana on luottanut nimimerkki Kyllästyneeseen peräti kymmenen vuoden ajan.

Ei kai ollut mitään syytä olla luottamatta.

Tajusin, että tämä on nyt Kyllästyneen palsta.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.07.2022 09:05

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä esität minulle toinen toistaan kummallisempia kysymyksiä ja vaadit niihin vastausta. Onko sinulla joku syy olla vastaamatta minun kysymyksiini?

Jospa kaivaisit esiin jonkin kummallisen kysymyksen, johon olen vaatinut sinulta vastausta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 31.07.2022 11:50

Tänä ajojahti Kyllästynyttä kohtaan on mielestäni sen verran kohtuutonta, että harkitsen palstalta poistumista. Toinen vaihtoehto on... onko sitä?
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.07.2022 12:31

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä esität minulle toinen toistaan kummallisempia kysymyksiä ja vaadit niihin vastausta. Onko sinulla joku syy olla vastaamatta minun kysymyksiini?

Jospa kaivaisit esiin jonkin kummallisen kysymyksen, johon olen vaatinut sinulta vastausta.

No esimerkiksi se, kun syytit minua salailusta ja tivasit minulta kuka vastaa Pertti Luukkosen sähköposteihin.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.07.2022 12:32

logia kirjoitti:Tänä ajojahti Kyllästynyttä kohtaan on mielestäni sen verran kohtuutonta, että harkitsen palstalta poistumista. Toinen vaihtoehto on... onko sitä?

Toivottavasti on. Palstalla ei ole varaa menettää sinua.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 31.07.2022 12:38

Täällä ei ole enää keskustelua mistään muista aiheista. Arvostellaan vaan ihmisiä, jotka ovat perustaneet tämän palstan ja pitäneet sen toiminnassa. En voi ymmärtää. Kyllä minä kestän, jos Kyllästynytkin kestää, mutta mikään terapia-palsta tämä ei ole, eikä ole ollutkaan. Senhän Pertti Luukkonenkin myönsi.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

EdellinenSeuraava

Paluu Ylläpitäjän palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron