Ikävä uutinen

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 14:21

Kyllästynyt kirjoitti:Voisitko Mirri ystävällisesti miettiä ensin kaksi kertaa ennen kuin syytät ihmisiä asioista joihin he eivät ole syypäitä. Mielestäni en ole millään tavalla tilivelvollinen kenellekään siitä, että Pertti on kertonut minulle sähköpostinsa salasanan.

Olen miettinyt sähköpostiasiaa aika pitkään ennen kuin toin sen täällä esille. Ota huomioon, että sain Pertti Luukkosen henkilökohtaisesta (tai sellaiseksi luulemastani) sähköpostiosoitteesta viestin jo kesäkuun lopussa.
Terve Mirri,

Sait tämän viestin, koska ilmoituksesi viestistä "lapsuudenhistoriaa" joka
on ketjussa "lapsuudenhistoriaa", Psykopatologia.munfoorumi.com-sivustolla
on poistettu valvojan tai ylläpitäjän toimesta. Mikäli sinulla on
kysyttävää, ota yhteyttä Kyllästynyt yksityisviestillä.

Kiitos, Ylläpito
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 14:25

Tuo lienee automaattivastaus.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2022 14:26

Kuka on huijannut ja ketä? Minä en pysty poistamaan tai muuttamaan Pertti Luukkosen statusta.

Olen useita eri reittejä yrittänyt tavoittaa tämän palstaformaatin vastuuhenkilöitä, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi olen pyytänyt Pertin perikunnalta tietoa, jos jostain löytyisi esimerkiksi muistilista jossa olisi Pertin uusittu salasana.

Jo aiemmin olen todennut, että ylläpitoon osallistuvaan kirjoittajaan pitäisi pystyä luottamaan. En voi pakottaa ketään luottamaan minuun, mutta sen voin tässä ja nyt sanoa, ettet sinä Mirri ainakaan minun luottamustani nauti, koska syytät vailla minkäänlaisia perusteita minua huijaamisesta ja Pertti Luukkosen sähköpostiviestien lukemisesta.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2022 14:28

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Voisitko Mirri ystävällisesti miettiä ensin kaksi kertaa ennen kuin syytät ihmisiä asioista joihin he eivät ole syypäitä. Mielestäni en ole millään tavalla tilivelvollinen kenellekään siitä, että Pertti on kertonut minulle sähköpostinsa salasanan.

Olen miettinyt sähköpostiasiaa aika pitkään ennen kuin toin sen täällä esille. Ota huomioon, että sain Pertti Luukkosen henkilökohtaisesta (tai sellaiseksi luulemastani) sähköpostiosoitteesta viestin jo kesäkuun lopussa.
Terve Mirri,

Sait tämän viestin, koska ilmoituksesi viestistä "lapsuudenhistoriaa" joka
on ketjussa "lapsuudenhistoriaa", Psykopatologia.munfoorumi.com-sivustolla
on poistettu valvojan tai ylläpitäjän toimesta. Mikäli sinulla on
kysyttävää, ota yhteyttä Kyllästynyt yksityisviestillä.

Kiitos, Ylläpito

Minä en ole tuota lähettänyt - enkä ole tuollaista viestiä koskaan nähnytkään.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 14:33

Luulen, että tuota viestiä ei ole kukaan ihminen lähettänyt.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 14:51

Kyllästynyt kirjoitti:Jo aiemmin olen todennut, että ylläpitoon osallistuvaan kirjoittajaan pitäisi pystyä luottamaan. En voi pakottaa ketään luottamaan minuun, mutta sen voin tässä ja nyt sanoa, ettet sinä Mirri ainakaan minun luottamustani nauti, koska syytät vailla minkäänlaisia perusteita minua huijaamisesta ja Pertti Luukkosen sähköpostiviestien lukemisesta.

Jätit vastaamatta suoraan kysymykseen: kuka Psykopatologialle lähetetyt sähköpostit nykyisin lukee vai lukeeko kukaan?

Vielä pari kysymystä lisää: miksi olet tiukasti halunnut salata sen, että sinä pääset lukemaan Pertti Luukkoselle osoitettuja henkilökohtaisia sähköpostiviestejä? Oletko kenties sitä mieltä, että Luukkoselle sähköpostia lähettävillä ihmisillä ei ole oikeutta tietää sellaista asiaa?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 15:04

Kyllästynythän vastasi kysymyksiisi 27.07.2022 10:17 lähetetyssä viestissä.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 15:49

logia kirjoitti:Kyllästynythän vastasi kysymyksiisi 27.07.2022 10:17 lähetetyssä viestissä.

Ei vastannut.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 15:54

Tuo kysymyksesi Pertti Luukkosen sähköpostista kuuluu hänen yksityisyytensä piiriin, vaikka hän onkin kuollut. Asia kuuluu hänen omaisilleen, jos heillekään. Kyllästynyt ei käytä Pertti Luukkosen sähköpostia, ja se sinunkin pitäisi jo ymmärtää.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 16:42

Logia, sinun taas pitäisi ymmärtää, että jos ja kun tällä foorumilla on toiminnassa oleva kuolleen henkilön sähköpostiosoite, asia kuuluu tämän foorumin ylläpidolle; aina Munfoorumia myöten.
Kuka tai mikä taho vastaa ja tiedottaa asiasta, jos ei Kyllästynyt?

Ei sähköpostiosoite ole yksityisasia; se on aina sähköpostiosoitteen omistajan ja hänelle kirjeitä lähettävien ihmisten yhteinen asia - yksityisyyden suoja koskee molempia. Tässä tapauksessa sähköpostiosoitteen omistaja on psykologi Pertti Luukkonen; nimikesuojatulla tittelillä varustettuna. Missä niiden ihmisten yksityisyydensuoja on, jotka kenties lähettävät tältä foorumilta löytämäänsä osoitteeseen sähköpostia psykologille tietämättä hänen kuolleen jo aikoja sitten?

Kysymys kuka nykyisin lukee Psykopatologialle lähetettyjä sähköposteja vai lukeeko niitä kukaan, on edelleen aiheellinen. Toinen aiheellinen kysymys on asiasta tiedottaminen: miten ja milloin Kyllästynyt on ajatellut kertoa, että hänellä on pääsy Pertti Luukkosen nimellä ja omistuksessa olevaan sähköpostiosoitteeseen?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja jupe » 27.07.2022 16:45

Soppa vain sakenee. Vaikka Luukkosen nimissä viestin lähettäneen osoite saataisiinkin selville, mikä takaa että se on oikea.
jupe
 
Viestit: 821
Liittynyt: 18.07.2015 18:35

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 17:03

Munfoorumille on tästä tämän palstan ylläpitäjän kuolemasta ja sähköpostiasiasta viestitetty useita kertoja, mutta mitään vastausta sieltä ei ole tullut. Se sähköpostiosoitteen muutos on asia, jonka vain ylläpitäjä tai Munfoorumi voivat tehdä.

Kyllästynyt ei ole kirjautunut Pertti Luukkosen sähköpostitilille eikä näin ollen ole lukenut tai lähettänyt sieltä viestejä. Näin hän on kertonut eikä siitä ole silloin mielestäni mitään sen enempää tiedotettavaa.

Ihmisiä kuolee, ja jos omaiset eivät lopeta kuolleen henkilön sähköpostitiliä, niin se säilyy ehkä joitakin vuosia, jos sinne ei sinä aikana kirjauduta. Sitten se sulkeutuu varoitusviestien jälkeen automaattisesti.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2022 17:38

Mirri kirjoitti:Jätit vastaamatta suoraan kysymykseen: [b]kuka Psykopatologialle lähetetyt sähköpostit nykyisin lukee vai lukeeko kukaan?...

Mistä minä sen tietäisin? En minä seuraa Pertti Luukkosen sähköpostia, en ole koskaan seurannut!
Ymmärtääkseni tämän palstan seuraajat tietävät Pertin kuolleen, joten miksi ihmeessä joku palstalainen lähettäisi sähköpostia tuohon osoitteeseen?
Mirri kirjoitti:Vielä pari kysymystä lisää: miksi olet tiukasti halunnut salata sen, että sinä pääset lukemaan Pertti Luukkoselle osoitettuja henkilökohtaisia sähköpostiviestejä? Oletko kenties sitä mieltä, että Luukkoselle sähköpostia lähettävillä ihmisillä ei ole oikeutta tietää sellaista asiaa?

Anteeksi kuinka!
En ole "tiukasti salannut mitään", mutta minulla ei mielestäni ole edes oikeutta kertoa kenellekään mitä valtuuksia Pertti Luukkonen on minulle sähköpostinsa suhteen antanut - etenkin kun en ole niitä koskaan käyttänyt mihinkään muuhun kuin Pertin pyynnöstä kokeillut toimiiko hänen sähköpostinsa vai ei. Kaikkina niinäkin kertoina olen samaan aikaan keskustellut Pertin kanssa puhelimitse ja kertonut oliko kirjautumisessa jotakin ongelmaa.

Tuliko tämä asia nyt selväksi: En ole lukenut ainoatakaan viestiä Pertin sähköpostista - en koskaan. En ole koskaan edes kirjautunut Pertin sähköpostiin kuin vain niinä kertoina jolloin hän on itse sitä puhelimitse pyytänyt - ja joka kerta Pertti on samaan aikaan puhunut kanssani puhelimessa.
Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Logia, sinun taas pitäisi ymmärtää, että jos ja kun tällä foorumilla on toiminnassa oleva kuolleen henkilön sähköpostiosoite, asia kuuluu tämän foorumin ylläpidolle; aina Munfoorumia myöten.
Kuka tai mikä taho vastaa ja tiedottaa asiasta, jos ei Kyllästynyt?...

Pertin kuolemasta tiedotin tällä palstalla heti siitä tiedon saatuani.

Tämän foorumin ylläpidolle olen lähettänyt monen monta viestiä joiden kaikkien sisältö on ollut sama: Palstan perustaja Pertti Luukkonen on kuollut, ja vaikka hän ennen kuolemaansa toivoikin minun ottavan ylläpitäjän valtuudet ja vastuun, hän ei muistanut uutta salasanaansa (jonka ilmeisesti joku Telian palvelun ihminen on hänelle tehnyt). Pertti oli sairas, enkä ryhtynyt Pertiltä uutta salasanaa tivaamaan. En kuitenkaan lainkaan osannut ennakoida hänen kuolevan jo kolmen päivän kuluttua viimeiseksi jääneestä keskustelustamme. Olin jo aiemmin Pertille moneen kertaan todennut, että pysty itse muuttamaan omaa statustani, vaan että siihen tarvitaan ylläpitäjän oikeuksia.

Mitään muuta "tiedotettavaa" minulla ei tähänkään asiaan liittyen ole.

PS. Olen työssäni toiminut mm. IT-tukihenkilönä ja omannut admin-oikeudet yksikön kaikkien työtenkijöiden sähköposteihin. Ikinä en ole kenenkään sähköpostiviestejä työssäni lukenut, enkä ole sitä tehnyt Pertinkään kohdalla!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 17:54

Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärtääkseni tämän palstan seuraajat tietävät Pertin kuolleen, joten miksi ihmeessä joku palstalainen lähettäisi sähköpostia tuohon osoitteeseen?

Aivan. Ja uusia käyttäjiä tänne tuskin toivotaankaan tulevan. Eikä ainakaan sellaisia, jotka eivät tiedä, että Psykopatologian sähköpostiosoitteen omistaja on kuollut.
Niinpä sinun ei tarvitse eikä kannata tiedottaakaan sähköpostiasiasta mitään tällä foorumilla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja logia » 27.07.2022 17:57

Mirri, mitä sinä ehdottaisit tämän ongelman ratkaisuksi?

Minä ehdotan, että tuohon viestiin vastataan, että ylläpitäjä on kuollut eikä sähköposti ole käytössä:
viewtopic.php?f=10&t=1330
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2022 18:12

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärtääkseni tämän palstan seuraajat tietävät Pertin kuolleen, joten miksi ihmeessä joku palstalainen lähettäisi sähköpostia tuohon osoitteeseen?

Aivan. Ja uusia käyttäjiä tänne tuskin toivotaankaan tulevan. Eikä ainakaan sellaisia, jotka eivät tiedä, että Psykopatologian sähköpostiosoitteen omistaja on kuollut.
Niinpä sinun ei tarvitse eikä kannata tiedottaakaan sähköpostiasiasta mitään tällä foorumilla.

Uusia käyttäjiä toivotaan tulevaksi. Ja jos uusia käyttäjiä tulee, voin taata että jokainen heistä kuulee Pertti Luukkosen, alias Psykopatologian, kuolleen jo 27.5.2022.

Mitään tiedotettavaa minulla ei Pertin sähköpostiosoitteeseen liittyen ole koskaan ollutkaan. Olen jo monta kertaa sanonut, etten ole edes yrittänyt kirjautua Pertin sähköpostiin, enkä edes tiedä onko hänen sähköpostinsa salasana muuttunut (samassa yhteydessä kuin muuttui hänen salasanansa palstalle).

Miksi minun siis sinun mielestäsi olisi pitänyt kailottaa julki, että minulla on ollut tiedossani Pertti Luukkosen sähköpostin salasana?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.07.2022 19:23

Kyllästynyt kirjoitti:Uusia käyttäjiä toivotaan tulevaksi. Ja jos uusia käyttäjiä tulee, voin taata että jokainen heistä kuulee Pertti Luukkosen, alias Psykopatologian, kuolleen jo 27.5.2022.

Ok.
Ainakin kaksi uutta nimimerkkiä on poistettu ennen kuin he ovat lähettäneet palstalle ensimmäistäkään viestiään.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2022 20:02

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Uusia käyttäjiä toivotaan tulevaksi. Ja jos uusia käyttäjiä tulee, voin taata että jokainen heistä kuulee Pertti Luukkosen, alias Psykopatologian, kuolleen jo 27.5.2022.

Ok.
Ainakin kaksi uutta nimimerkkiä on poistettu ennen kuin he ovat lähettäneet palstalle ensimmäistäkään viestiään.

Uusia nimimerkkejä on poistettu varmasti satoja, ennen kuin he ovat lähettäneet palstalle ensimmäistäkään viestiä. Niitä kaikkia yhdistää se, että sähköpostiosoitteet ovat tyyppiä x.y.69.foliomail.com ja kotimaaksi on merkitty esimerkiksi Bahrain.
Ne ovat siis ns. botteja, eli roskapostia suoltavia robotteja.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.07.2022 16:03

Palaan vielä aiheeseen ja Mirrin esittämiin perättömiin syytöksiin.

Minulla on ollut tiedossani Pertin sähköpostin salasana. Alunperin hän kertoi sen minulle pyytäessään minulta puhelimitse apua sähköpostiongelmaansa. Kun ongelma on paikallistettu, kehotin Perttiä muuttamaan salasanansa - koska se ei enää ollut vain ja ainoastaan hänen hallussaan. Neuvoin jopa miten se tehdään. Mutta kuinka ollakaan, kun ongelmia sähköpostin kanssa ilmeni uudelleen, Pertti pyysi jälleen apuani, eikä vanhaa salasanaa ollut muutettu.
Näitä avustuskertoja oli useita, ja joka kerta turhaan muistutin salasanan vaihtamisesta.

Pertti siis pyysi apuani silloin tällöin mm. sähköpostinsa ongelmissa. Niitä tutkittaessa ja ratkaistaessa olimme koko ajan puhelinyhteydessä, enkä Pertin sähköpostiin kirjautuneenakaan koskaan avannut ainoatakaan hänen viestiään!

Pertti Luukkonen pyysi toistuvasti minua ottamaan tämän palstan ylläpidon hoitaakseni. Missään vaiheessa hän ei pyytänyt minua huolehtimaan tai seuraamaan sähköpostitiliään, enkä sellaiseen olisi voinut suostuakaan.

Pertin minulle jättämä toivomus oli siis se, että ylläpidän palstaa - ja että otan itselleni (Pertin omien sanojen mukaan) "täydet ylläpitovaltuudet". Tämä ei, ainakaan toistaiseksi, ole onnistunut, mutta edelleen pyrin tätä ongelmaa ratkaisemaan tavalla tai toisella.

Pertin kuoleman jälkeen Mirri on toistuvasti hyökännyt kimppuuni milloin missäkin asiassa, syytellen minua mm. huijaamisesta ja salailusta. En ole huijannut ketään, enkä katso minulla olevan edes lupaa kertoa asioista jotka edelleen kuuluvat Pertin yksityisyyden piiriin.

Kerrottakoon kuitenkin se, että minulla on ollut tiedossani myös Pertin tämän palstan salasana. Sitä olen kokeillut, mutta se ei toimi. Ilmeisesti Pertin sairaalassaolonsa aikana käyttämä Telian ammattilaisapu muutti (hyvä!) hänen vanhan salasanansa, koska se oli aivan liian heikko.
Viimeiseksi jääneessä puhelinkeskustelussamme Pertti jälleen kerran toisti, että minun pitäisi siirtää itselleni "täydet oikeudet", mutta kysyessäni uutta salasanaa, Pertti ei sitä kyennyt muistamaan. Ajattelin, että kunhan Pertti löytää/muistaa uuden salasanan, hän kyllä soittaa ja kertoo sen minulle.
Näin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut, vaan hänen vointinsa äkillisesti huonontui ja hän menehtyi vain muutama päivä viimeiseksi jääneen puhelinkeskustelumme jälkeen.

Pertin palstasalasana on siis ollut tiedossani palstan perustamisesta lähtien. Vastaavasti Pertillä oli koko ajan tiedossaan minun salasanani. Omaa salasanaani olen päivittänyt aina silloin tällöin, mutta aina olen sen myös Pertille jakanut.
Kumpikaan ei koskaan käyttänyt toisen tunnuksia ilman lupaa tai toiselta salaa.

Kun aiemmin puhuin keskinäisen luottamuksen välttämättömyydestä, tarkoitin juuri sitä harvinaista tilannetta jossa toiselle voi antaa vaikka omat kotiavaimensa tietäen, ettei toinen käytä niitä väärin.

Olen sekä työssäni että yksityiselämässäni usein joutunut "paljon vartijaksi". Minulla on ollut hallussani niin taloyhtiön yleisavaimet, esimiehen kotiavaimet kuin tuhansien ihmisten potilaskertomuksetkin. Koskaan en ole käyttänyt niitä väärin tai omin luvin. Siksi tuntuukin hyvin loukkaavalta ja röyhkeältä, että Mirri vaahtoaa ja syyttää minua mm. huijaamisesta ja "tiukasta salailusta", vaikka mitään sellaiseen viittaavaakaan en ole tehnyt.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.07.2022 18:51

Kyllästynyt kirjoitti:Sain vastauksen Juhani Mattilalta, joka arvioi työn alla olevan kirjansa kirjoittamisen vievän hänen energiansa ja aikansa niin, ettei hän katsonut voivansa ryhtyä palstan johtohahmoksi.
Kävimme antoisan keskustelun ja sain häneltä nimen jolta aioin seuraavaksi tiedustella halukkuutta ottaa tämän kaltainen haaste vastaan.

Jos Juhani Mattila olisi suostunut tämän foorumin 'ylläpitäjäksi/keulakuvaksi', miten sähköpostiasia olisi hänen osaltaan ratkaistu?
Olet kertonut, että hän olisi ollut 'keulakuva', ja sinä olisit hoitanut ylläpidon käytännössä, kuten olet Pertti Luukkosenkin aikana tehnyt.
Lupasin hoitaa teknisen ylläpidon, ja pyysin häntä "keulakuvaksi".
Kun aiemmin puhuin keskinäisen luottamuksen välttämättömyydestä, tarkoitin juuri sitä harvinaista tilannetta jossa toiselle voi antaa vaikka omat kotiavaimensa tietäen, ettei toinen käytä niitä väärin.

Sinun ja Juhani Mattilan keskinäinen luottamusko on sellainen kuin siteerauksessa kuvasit?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

EdellinenSeuraava

Paluu Ylläpitäjän palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa