Mirri kirjoitti:Vielä kerran:
"Kerroit päässeesi käsiksi Pertti Luukkosen sähköpostiin jo peräti kymmenen vuoden ajan. Kyllä olisin halunnut tietää tämän asian hänelle sähköpostiviestejä kirjoitellessani."
eea kirjoitti:Mutta ihmisillä on oikeus näyttää saamansa ja kirjoittamansa kirjeet halutessaan toisille. Joten jos PL on antanut Kyllästyneelle vapaaehtoisesti tietoja ei se riko mitään kirjesalaisuutta.
Mirri kirjoitti:eea kirjoitti:Mutta ihmisillä on oikeus näyttää saamansa ja kirjoittamansa kirjeet halutessaan toisille. Joten jos PL on antanut Kyllästyneelle vapaaehtoisesti tietoja ei se riko mitään kirjesalaisuutta.
Kirjesalaisuus on yksi asia, terveydenhuollon ammattihenkilön laaja vaitiolovelvollisuus toinen.
Voidaan kysyä näinkin: kuinkahan moni sähköpostiviesti olisi vuosien varrella jäänyt lähettämättä, jos palstalla olisi ollut tiedossa, että Kyllästyneellä on pääsy Psykopatologian sähköpostiosoitteeseen?
En kaipaile vastausta.
logia kirjoitti:Miksi se asia siitä muuttuisi, jos Kyllästyneen oikea nimi olisi tiedossamme? Minä en tiedä kenenkään täällä kirjoittavan oikeaa henkilöllisyyttä ja tuskin on tarpeenkaan. Eikö riitä, että Psykopatologia luotti Kyllästyneeseen? Hyvänä ihmistuntijana ja ihan arvostelukykyisenä ihmisenä minä Psykopatologiaa pidän, vai pitäisikö sanoa pidin, koska Psykopatologia on poissa.
Mirri kirjoitti:Koska minulla ei ole mitään perusteltua syytä luottaa sinuun.
Tiedän sinusta vain yhden asian: nimimerkiltäsi olet Kyllästynyt. Nimimerkkisi takana voit olla kuka tahansa, josta minulla ei ole minkäänlaista tietoa.
Tilanne olisi aivan toinen, jos Luukkonen olisi antanut pääsyn henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseensa ihmiselle, jonka henkilöllisyys olisi palstalla yhtä avoimesti tiedossa ja tarkistettavissa kuin tämän palstan ylläpitäjän henkilöllisyys on ollut.
Voidaan kysyä näinkin: Jos sinä Mirri istuisit huoneessa jossa on kaappi johon sinulla on avain, mutta jonka tiedät sisältävän asiakirjoja joita sinulla ei ole lupa nähdä. Avaisitko sinä kaapin ja ryhtyisit niitä papereita lukemaan?
Mirri kirjoitti:Niin...
Kuulostaa mukavalta ajatukselta tuo, että Psykopatologia hyvänä ihmistuntijana on luottanut nimimerkki Kyllästyneeseen peräti kymmenen vuoden ajan.
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä esität minulle toinen toistaan kummallisempia kysymyksiä ja vaadit niihin vastausta. Onko sinulla joku syy olla vastaamatta minun kysymyksiini?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä esität minulle toinen toistaan kummallisempia kysymyksiä ja vaadit niihin vastausta. Onko sinulla joku syy olla vastaamatta minun kysymyksiini?
Jospa kaivaisit esiin jonkin kummallisen kysymyksen, johon olen vaatinut sinulta vastausta.
logia kirjoitti:Tänä ajojahti Kyllästynyttä kohtaan on mielestäni sen verran kohtuutonta, että harkitsen palstalta poistumista. Toinen vaihtoehto on... onko sitä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa